16 Kasım 2013 Cumartesi

Kitap Tiryakileri 1. Blog Tur -Şans Bilekliği YORUM


   Bu kitabı okurken gülecek, ağlayacak, üzülecek, şaşıracak ve koca bir "Vay be!" çekeceksiniz. Kitap da sadece ana karakter Stevie'nin hayatı anlatılıyor gibi görünse de yaşadıkları ve çevresindeki kişiler anlatıldıkça birkaç hikayenin birbiri içine geçtiğini fark ediyorsunuz.

***Bundan sonrası ÇOK AZ SPOİLER içeriyor!..

  Stevie'nin azmine ve cesaretine hayran kaldım.Bu karakter sayesinde o kadar çok şey öğrendim ve sorgulamaya başladım ki...

  Şizofren bir anneye sahip olmayı bırakın, aynı evde yaşamak bile ne kadar zordur. Yedi yaşında bir kızın böyle biriyle yaşaması, her türlü tehlikeye açık olmasına rağmen kendini koruyabilmesi, üstelik sevgi beklerken koca bir belirsizlikle yaşaması ne kadar yıkıcıdır.

  Ebebeyinlerin, çocuklarına olan tavır ve davranışlarının önemini, ailede sevilen birilerinin kaybının kişiyi nasıl hastalıklara sürüklediğini de net bir şekilde görüyoruz. Kitap bittiğinde tüm anne -babaların çocuk sahibi olmadan önce kendilerini buna hazırlayacak bir eğitimden geçmeleri gerektiği inancım bir kez daha kanıtlandı. Keşke "İyi anne-baba yetiştirme okulları" açılsa ve sertifika almadan çocuk sahibi olmak engellense. Bu durum vasi olacak bireyler içinde geçerli.Kitabı okuyanların bana katılacaklarına eminim.

  Bir tezimin daha doğrulandığına şahit oldum. Sanatçıların büyük çoğunluğu biraz kaçık.Sanırım bir şeyler üretebilmek için biraz kaçık olmak gerekiyor.Her ne kadar siz buna hayal dünyası geniş deseniz de bence kaçık tabiri daha çok uyuyor.

**Özetle bu kitabı çok sevdim ve yorum yapacak çok konu buldum. Okumayı bitirdikten sonra bile düşünmeme sebep olan kitaplara bayılıyorum ve bu da onlardandı. Herkese okumasını tavsiye edeceğim bir kitap.

Yeni kitaplarda ve yorumlarda buluşmak dileğiyle...

Kitaptan alıntılar:

"Zorluklar,insanı karakter sahibi yapar.Küçük şeylerden,arazimizde akan dereden,dağlardan,resimlerden,hayvanlardan,dışarıdaki havadan mutlu olmayı öğrenmek,minnet dolu bir hayat yaşama şansı sunarak sana mutluluk verecek.Gönül yaralarıyla başa çıkmak zorunda kalmayan ya da kalp kırıklıkları yaşayan diğer insanlara yardım eli uzatmayan insanlar,sonunda sığ,basit ve sıkıcı insanlar olup çıkarlar."

"Kimse insanları istismar eden,kaba ve aşağılık birinin yanında bulunmamalı,hayat çok kısa."

"Sevgi kalbi yumuşatır.Sevgi iyileştirir.Sevgi hayata tutunmanı sağlar.Hayatı yaşanmaya değer kılar.Daima sevgiye açık ol,zor geldiği zamanlarda bile."

Diğer blog tur arkadaşlarım:
Kanalizasyon Balığı |  paraseninjoe.blogspot.com
Kitap Maceraları | kitapmaceralari.blogspot.com
Obur Kitaplık | oburkitaplik.blogspot.com

Bize buradan ulaşabilirsiniz:
Blog-Sitemiz: kitaptiryakilerii.blogspot.com
E-mail Adresimiz: kitaptiryakilerii@gmail.comFacebook Adresimiz: facebook.com/tiryakikitap
Twitter Adresimiz: twitter.com/tiryakikitap

                                 

1 yorum: