11 Ocak 2014 Cumartesi

12 YILLIK ESARET-ÖZGÜRLÜĞÜN ÖNEMİ

Dün seyrettiğim 12 yıllık esaret filmi beni çok etkiledi.Aldığınız bir nefesin bile başkalarına bağlı olduğu bir dünyada yaşamak çok zor.Bir günde tüm varlığınızı ve özgürlüğünüzü kaybettiğiniz de aslında özgür olmanın ne demek olduğunu daha iyi anlıyorsunuz.Filmi bazen ağlayarak bazen kızarak ve çoğunlukla da böyle bir yaşanmış tarih varlığına şaşırarak izledim.İnsan ırkı böyle dönemler yaşamakla hayvanlardan bile daha aşağılık olduğunu gösteriyor.Güya biz,düşünen canlılarız.Akıl ve düşünce sahibi insanlar nasıl böyle işkenceler yapabilir ki.İnsanın insana yaptığını hiçbir canlının yapmayacağına bir kez daha şahit olduğum için çok üzüldüm.
Filmde çok etkilendiğim bir söz var.
"Ben hayatta kalmak istemiyorum,yaşamak istiyorum."


İyi seyirler...



1 yorum:

  1. Ben de filmi yeni bitirdim. Ben filmi izlerken de benim aklımdan hep şu geçti "medeniyet", "batı" dediğimiz toplum aslında insanlıktan bek nasibini almamış. Bu örnekler İngiltere, Fransa, İspanya ve diğerlerinde de yaşandı ve hala kendilerinden olmayanlara böyle davranıyorlar. Benim en çok zoruma giden bunların geçmişi ve bu günü böyleyken çıkıp insanlıktan ve insan haklarından bahsetmesi. İnsan Hakları Bildirgesi nin çıkış sebebi bu toplumlar insanlıktan o kadar çıkmışlar ki her insanda olan vicdan acıma hisi bunlarda kalmayınca kurallar belirlemeye karar vermişler. Bakmışlar kimsede vicdan insanlık adına birşey kalmamış bu insani duyguları yasallaştırmışlar mecburen...

    YanıtlaSil