18 Aralık 2012 Salı

AHMET ÜMİT-İSTANBUL HATIRASI BİTTİ...

AHMET ÜMİT-İSTANBUL HATIRASI BİTTİ...

  Ahmet Ümit bu kitabında bize yalnızca bir polisiye roman yazmakla kalmamış tarih ve İstanbul hakkında da bilgilendirmeler yapmış.
 bu kitabı bitirdiğimde nasıl yorumlayacağım konusunda dahi oldukça kafa patlattım.Sıradan bir polisiye olsaydı sıkıcı bulduğumu söylerdim.Çünkü kurgusu ve ritüellerin uygulaması güzel olsa da hikaye sürükleyici gelmedi.Bana anlatım dili ağır geldi.İstanbul ve tarihi geçmişi bilmediğim için bazı kısımları okurken yoruldum.Okumayı düşünen arkadaşların önce biraz İstanbul'un geçmişini araştırmasını hatta kitapta da bahsedilen "İstanbul'u dinliyorum gözlerim açık" adlı Haldun Hürel kitabını okumalarını tavsiye ederim.Böylece zevkle bir polisiye okurken İstanbul'u da öğrenmiş olursunuz.
  Bana bu kitabın verdiği en büyük kazanç ;içinde yaşadığımız kentlerin bir öyküsü ve geçmişi olduğunu hatırlamamız gerektiği duygusudur.Şu an itibariyle bir kez daha tarihin ve yaşanmışlıkların kurgusal macera kitaplarından daha ilginç olduğunu düşünerek tarih kitapları okumaya karar vermiş bulunmaktayım.
 Yazarımıza polisiye kısmından zevk almasam da bana tarihin ilginç olduğunu ve araştırmam gerektiğini hatırlattığı için teşekkür ediyorum.Kitabı okuyacak arkadaşlardan da konuyla ilgili yorumlarını bekliyorum.


 Yeni kitaplarda buluşmak üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder