24 Aralık 2012 Pazartesi

MUTLAKA OKUMANIZ GEREKEN BİR KİTAP: DÜNYANIN İLK GÜNÜ

MUTLAKA OKUMANIZ GEREKEN BİR KİTAP: DÜNYANIN İLK GÜNÜ

Lise yıllarımda okuduğum tarih yalnızca ezberlemem gereken olaylar ve kronolojiden ibaret olduğundan bir türlü sevememiştim.Oysa Beyazıt Akman tarihi öyle güzel yorumlamış ve hikayeleştirmiş ki bir solukta okudum ve ezberlemek için onca uğraştığım isim ve olayları da kolaylıkla öğrendim.
 Kitap bize İstanbul'un fethi sırasında yaşanan olayları anlatıyor.Fetih macerasıyla birlikte Osmanlı ve İslam Dünyasını,Roma ve Hıristiyan Dünyasını da öğrenip karşılaştırma imkanı  buluyorsunuz.
Yetmiyor,bir şehzadenin nasıl mükemmel bir padişaha dönüştüğünü öğreniyorsunuz.Yetmiyor dönemin kadın-erkek ilişkilerine bakış açısını ve aşkı görüyorsunuz.Kısacası bu kitapta o dönemle ilgili her şeyi zevkle öğreniyorsunuz.
 Benim için en inanılmaz sahneler Batı Roma İmparatorluğunun esirlere ve suçlulara yaptıkları işkencelerdir.Umarım biraz abartılarak yazılmıştır.
Tarihi zevkle okumak ve geçmişin izini sürmek isteyenler bu kitabı mutlaka okusun.İkinci kitabı  da en yakın zamanda alacağım.
 Yeni yorumlarda buluşmak üzere...




6 yorum:

  1. Kitap gerçekten okurken içine çeken cinstendi.Benim kitaplarla alakası olmayan abim bile sevip okuduysa zaten bu kitap okunur =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimle aynı fikirde olmanıza sevindim,ikincisini benden önce okursanız yorumunuzu beklerim.

      Sil
  2. İçinde tarih varsa muhakkak okumak lazım derim.Listeme aldım bile.:)

    YanıtlaSil
  3. Beyazıt Akman'ın kalemiyle henüz tanışamadım, bugüne kadar hakkında hiç olumsuz yorum okumadım. Artık bir an önce tanışmalıyım...

    YanıtlaSil