25 Ağustos 2013 Pazar

İYİ Kİ ELİMİ BU KİTABA ATMIŞIM."ŞARAP KADIN" KESİNLİKLE İLGİNİZİ ÇEKECEK BİR KİTAP...

Marketlerin kitap reyonlarını gezerken kapakta gördüğüm masum bir kadın yüzü,kitabın arkasını okumama sebep oldu.İyi ki de dikkatimi çekmiş ve almışım.Yazar ULVİYE ALPAY ile ilk tanışmam olmasına rağmen yeni kitap beklentimle şimdiden araştırmaya başladım.
Kitap gerçekten  şarap tadında.Okumaya başladığınızda öykünün konusunu anlamaya çalışıyorsunuz.Dilin akıcılığı ve masalsı anlatım sizi sarıyor ve bir süre sonra gerçek tadını alıyorsunuz.Okumaya devam ettikçe tutkunu oluyor ve elinizden bırakamıyorsunuz.
Güneydoğu da başlayıp Bozcaada da gelişen ve İstanbul'da sonuçlanan,aşk-töre ve aile bağları üzerine kurulu bir öyküsü var.Varlığını kabullenemediğim törenin bir bölge halkını ve özellikle de kadınlarının hayatını nasıl tepetaklak ettiğini görünce çok üzüldüm.Gerçek bir hikayeden yola çıkıldığı belli.Zaman zaman masal gibi okusam da hikayenin gerçek olduğuna inanıyorum.Kadınların iç dünyasını da çok iyi algılayıp anlattığını düşünüyorum.
Bir iki nokta da hayali mucizeler olsa da bazen kişinin kendiyle kavgaları fazla uzattı dedirtse de genel olarak çok beğendiğim ve herkese okumasını tavsiye ettiğim bir roman.
Almak isteyenler Kipa  mağazalarında 7.90 tl ye bulabilirler.

  Yeni kitaplarda ve yeni yorumlarda buluşmak dileğiyle...

1 yorum: