16 Ağustos 2013 Cuma

Koku -PATRİCK SÜSKİND

  Koku'yu yazlıktayken 3 günde bitirmiştim. Fakat yorumu ancak yazabiliyorum. Koku'yu aslında satın alma gibi bir niyetim yoktu ta ki filmini izleyene kadar. Filminin sonundan  bir şey anlamamıştım ve belki karakterin düşüncelerini tam olarak benimseyemedim diye düşünüp karşıma çıkar çıkmaz uygun bir fiyata almıştım.

   Koku'nun bir başyapıt niteliği taşıdığını düşünmüyorum fakat okunması gerektiğini düşünenlerdenim. Çünkü Koku karakterin saflığı olsun, kendinin hayattan soyutlandığını düşünüp kendini belli etme çabaları olsun ve sonunda düzenini mahvettiğini fark edip kendini tekrar soyutlamaya çalışması olsun bizim hayatımızda yaşadığımız olaylarla bütünleşiyor. Bunu filminde ben fark edemedim ama kitap bize bunu daha iyi sağlıyor. Sonuçta karakter siz oluyorsunuz sadece yapacaklarınızı yazar belirliyor.

   Koku'nun bir diğer harika özelliği betimlemeleri. Okurken ara ara derin nefes alarak bulunduğum yerin kokusunu birbirinden ayırt etmeye çalıştım. Gerçekten çok zor. Fakat yazar karakterine yüklediği özellikle bu zoru başarıyor. Bu mükemmel bir şey.

   Bir kitap daha kitaplığıma yerleşirken bu kitabı okumanızı tavsiye edip kokuların büyülü dünyasına sizi davet ediyorum.  :))



 

2 yorum: