10 Mart 2014 Pazartesi

GEÇ GELEN TARİH SEVDASI

Kitapların her türlüsünü okumayı severdim ama Rus Kışı ve Yahudi Sevgili'yi okuduktan sonra bende müthiş bir tarihi öğrenme arzusu doğdu.Okul kitaplarında tarih genellikle bir olaylar kronolojisi şeklinde ezberlenmek durumunda olduğundan benim için sadece not alınması gereken bir dersti.Ancak romanlar sayesinde tarihi olayların yaşandığı sıralarda insanların mutluluklarına,acılarına ve şaşkınlıklarına tanık oldukça merakım arttı.Bu kitabı da o sıralarda keşfettim.
Tarihi yeni keşfedenler ve gençler için mükemmel bir kitap.

Dünyanın oluşumuna sebep olan Big Bang'den 21. yüzyılın başlarına kadar olan Dünya Tarihi'ne anlaşılabilir genel bir bakış sağlıyor.Yunan,Roma,Çin ve Hindistan gibi büyük medeniyetler,Büyük İskender, Jean d'Arc, Michelangelo, Rahibe Teresa gibi tarihteki büyük isimler hakkında anlaşılabilir bir bilgi sunuyor.
 Dünyamızı şekillendiren olaylar,savaşlar ve sonuçlara,her dönemdeki gündelik yaşama ve kültürel özelliklere dair fotoğraflar ve haritalarla birlikte ışık tutuyor.
  Bu kitap sayesinde Dünya savaşlarının insan hayatına verdiği zararları,yaşanan ekonomik kayıpları ve kaybedilen aile ve akrabaları daha ciddi anladım.

Devamını oku...


Ülkeler arası savaşların tek nedeni insani hırslar ve güç dengesizlikleri.Tüm insanlığın yok oluşu elbette bir sebebe bağlı olmalı ama bu neden insan kaynaklı kin ve hırs sonucu olsun ki.Herkes özgürce ve mutlu yaşamayı hak ediyor.Nazi Almanya'sına doğan bir yahudi bebeğin,kölelik döneminde dünyaya gelen bir zenci bebeğin ve ya yoksul Afrika'ya doğan bir çocuğun suçu ne? Ailelerini seçme hakları olup da böyle bir ortamı seçselerdi başlarına gelenleri bir nebze olsun kabul edebilirdim.Ama seçimi siz yapmadığınızda neden sonuçlarına siz katlanmak zorunda bırakılıyorsunuz.Dünya'da adaletin olması gerek.
Adaletin sadece ahirette sağlanması beklenirse daha çok savaş ve toplu katliamlar olacağa benziyor.Bu yüzden yeni nesile anlaşılabilir bir dille tarih anlatılmalı ve hatalardan ders alması sağlanmalıdır.Bu tür kitapların o yüzden çok önemli olduğuna inanıyorum.Bence herkes mutlaka bir kaç kez inceleyip sonra detay kitaplara geçmelidir.







 Yeni kitaplarda ve yeni yorumlarda buluşmak dileğiyle...

2 yorum:

  1. ne yazık ki okullarda gösterilen sadece yazıya dayalı tarih hepimizin tarih öğrenme isteğini bitirdi , oysa tarih görsel olarak desteklenirse ne muhteşem bir şeydir...

    YanıtlaSil
  2. Aslında tarihi sevdiğimi geç farkettiğim için eğitim sistemimize kızıyorum.

    YanıtlaSil