19 Temmuz 2013 Cuma

Beyaz Geceler- DOSTOYEVSKİ


     Bugün kütüphaneye aldığım kitapları değiştirmeye gittim. Biraz bakındıktan sonra beğendiğim kitapları alıp bir masaya oturdum. Hepsini az az inceledim. Kütüphanede kural gereği her gittiğinizde size en fazla iki kitap veriyorlar. Ben de düşündüm seçtiğim kitapların ince olanlarından bir tanesini seçtim. İyi ki de seçmişim.

    Seçtiğim kitap "Beyaz Geceler." Bu kitap sayesinde Dostoyevski ile tanıştım. Gerçekten yazara hayran kaldım. Zaten birçok kişinin en sevdiği Dostoyevski kitabı. Zaten o kadar beğendim ki gidip EZİLENLER aldı romanını satın aldım. Çünkü DOSTOYEVSKİ RAFI yapmayı planlıyorum. :))

    Kitap hayatından sıkılmış orta yaşta bir adamın 4 gece boyunca yaşadığı olayları anlatıyor. Kısaca özeti bu. Şimdi 100 sayfalık kitabı da anlatmak istemiyorum. Ve ayrıca söylemeliyim ki bu kitabı ara ara okumayın. Bir başlayın bir bitirin yani. 1 saat gibi kısa bir zamanda bitiyor zaten.

   Bu arada ben kitabı İLETİŞİM YAYINLARI'NDAN okudum. Kitabın ilk sayfalarında ORHAN PAMUK'un önsözüyle karşılaşıyoruz. Orhan Pamuk kitabı çok iyi yorumlamış kendince.

  Ben kitabı beğendim yani. Dostoyevski ile tanışmak isteyenler en kısa zamanda bu kitabı edinmeli. :))

  (Kitabın filmi de var ama ben ilk 10 dakikasına zor dayandım. Deneyin isterseniz.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder