17 Temmuz 2013 Çarşamba

Görünmeyen - PAUL AUSTER

 
   Az önce Paul Auster'ın yazmış olduğu Görünmeyen" (INVISIBLE) adlı kitabı bitirdim. Kitap hakkındaki yorumları okuduğumda 10 kişiden 8 kişinin bu kitabı sevmediğini fark ettim. Kitabın diğer yarısını bu yorumları göze alarak okudum ama ben o 8 kişi içinde olmadığımı belirtmek isterim. O 8 kişi anladığım kadarıyla kitabın sonunu veya kitabın anlatılış tarzını beğenmemiş. Evet itiraf etmeliyim ki bazen sıkılmadım değil. Ama zaten sabah başladığım bir kitabı aralıksız okuyunca o bölümlere çok takılmadım.

 Konuyu kitabın tanıtımdaki şu cümle tam olarak açıklıyor:  "...Şair olmak isteyen üniversiteli Adam Walker, siyasal bilimler profesörü Rudolf Born ve sevgilisi Margot ile başlayan aşk üçgeni, Walker'ın ablasını, Born'un üvey kızını da içine alan dörtgenlere, beşgenlere dönüşüyor."

   Kitabın tam olarak bir ana karakteri olduğunu düşünmüyorum. Çünkü yaşanan olaylar yüzünden birden başka bir anlatıcının görüşlerini okurken bulabiliyorsunuz kendinizi. Ama en fazla anlatıma sahip ana karakter tabi ki ADAM WALKER.

  ***Bu kitapta biz yetiştirilirken bize kötü gösterilen her şeyin bir yeri var. Bu yüzden çocuklarınıza okutmadan önce (kaç yaşında olursa olsun) kendiniz okuyup bir değerlendirme yapın. Çünkü bir çocuğun-gencin merak ettiği neredeyse her konuya objektif bir şekilde değinilmiş. Kötü veya iyi olup olmadığını düşünmek size kalmış. O yüzden DİKKAT!!

-Kitap genellikle İHANET,SAVAŞ,UYUŞTURUCU,CİNSELLİK,İÇKİ gibi kavramların etrafında şekilleniyor.

   Şu ana kadar yazdıklarımı okursanız okuyup okumamaya karar verirsiniz zaten. Hala bir bilgi sahibi olamayanlar için alıntılar da paylaşacağım :)

"...Değişmeyen tek şey güçtü, yaşamın ya öleceksin ya öldürüleceksin, ya hükmedeceksin ya canavarın vahşetinin kurbanı olacaksın görüşüydü."

"...Birinin sizi sevdiğini öğrendiğiniz zaman sizin de ilk tepkiniz onu sevmek olur."

"...Sözcükler her şey demek değildir."

"...Kitaplara, midemizi bulandıran kitaplara bile iyi davranmak gerekir."





                                                                   






 
 

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder