18 Temmuz 2013 Perşembe

Yasaklı kitapları okuyoruz: Dönüşüm- FRANZ KAFKA


    Şaşkınım. Dün gece gözlerim çok yorulduğundan dolayı başlayamadığım bu kitaba sabah başlayıp yarım saat önce bitirdim. Tekrar söylüyorum gerçekten şaşkınım.

    Sorsanız konuyu anlatırım ama ne anladın dersen cidden aklıma bir şey gelmiyor. Bazı kitapları ders almasan bile vakit geçirmek için okursun ama bu kitaba o hevesle başlamamıştım. Bir şeyler çıkarmak istiyordum kendimce. Olmadı ama. :(

    Konu kısaca ana karakterimiz Gregor Samsa'nın sabah kalkınca böceğe dönüştüğünü fark etmesiyle başlıyor. Sonra ailesi tarafından bu olayın yorumlanması ve zamanın geçmesi ile kitap devam ediyor. Zaten 100 sayfalık kitabın yaklaşık 30 sayfası kitap hakkında incelemelerden oluşuyor. Yani hikaye 70 sayfa aslında. İncelemelere de baktım ama sanırım bu kitabı uzun bir zaman düşünmem gerekiyor.

   Eğer bu kitabı boşa okuduğumu düşünürsem çok üzülürüm. O yüzden bu kitabı okuyan blogların yorumlarını okumak istiyorum. Lütfen bana yorumlarınızın linklerini bırakın. :)

   Böyle işte. Yani eğer başlamayı düşünüyorsanız sakin bir kafayla aralıksız okuyun. Umarım benimle aynı durumu yaşamazsınız :))

                                          

2 yorum:

  1. http://hayaletkitaplar.blogspot.com/2013/06/franz-kafka-donusum.html?m=1
    Bu benim yorumum. Kafka okumak için öncelikle Kafka'nın hayatını biraz araştırmak lazım diye düşünüyorum. Özellikle babasıyla olan problemlerini kitaba yansıtmış çünkü. Bir de sisteme karşı insanın yabancılaşması söz konusu. Postum yardımcı olur umarım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuzu okuyunca kavrayabildim bazı sahneleri. Ama hala biraz kopukluklar var. Sanırım Kafka'nın başka bir kitabını daha okumalıyım :)

    YanıtlaSil