27 Şubat 2014 Perşembe

Benim için güzel ve güncel bir kitap:"DİREN AŞK" (KİTAP TİRYAKİLERİ)

Yazar Ali BOLAT'ın altıncı kitabı olmasına rağmen benim ilk okuduğum kitabı.Kapak resminin daha ilgi çekici olmasını dilerdim.Gerek geçtiği mekanlar gerekse insanların yaşam öyküleri öyle renkli ki kapağa yansımamasına üzüldüm.Benim gibi bir kitap kurdu bile kapakla ilgileniyorsa yeni okumaya başlayacaklar için hayal kırıklığı yaratabilir.
İçeriği günümüz konularıyla yoğrulmuş bir aşk hikayesi olduğundan kendinizi hemen kaptırıyorsunuz.Aslı eşinden boşanmış,ölü bir çocuk dünyaya getirmenin sarsıntısını yaşamış,kırılgan ve içine kapanık bir kadındır.En yakın arkadaşı Sibel,tatil için yurt dışına giderken ondokuz yaşındaki oğlu Cem'i ,Aslı'ya emanet eder.Bu sırada Taksim Gezi Parkı olayları patlak verir ve Cem bu gösterilere katılır.Arkadaşının emanetini koruma içgüdüsüyle hareket eden Aslı da olay yerine gidince bilmeden kendi dünyasında da devrime yol açacak insanlarla tanışır.
Gezi olaylarını,ikili ilişkileri,gençlik ateşini,yalnız bir kadının dünyasını,geçmişin insan ruhunda bıraktığı izleri ve dostluklarla yenilen zorlu hayatları anlatan gerçek hissi veren güzel bir hikaye.Ben Mersin'de yaşadığım ve kitabın anlattığı dönemde de İstanbul'da olduğum için bana gerçek bir olayı yaşıyormuşum gibi geldi.Mekanlar,olaylar ve kişiler öyle tanıdıktı ki.Kitap bitince sahile indim.Aslı'nın oturduğu taş sıralarından birinde oturdum ve kendi iç dünyamdaki karanlık noktaları keşfe çıktım.Onun gözüyle şehre ve denize bakarak,bir kez daha bu şehre aşık oldum.Kitaptaki her karakterin sonsuza kadar mutlu olmasını diledim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder