13 Şubat 2014 Perşembe

ON BİR DAKİKA

Paulo Coelho'nun yazdığı bir fahişenin anılarından yola çıkarak hazırlanmış bir kitap.Başlangıçta okumak için tereddüt ettiysem de yazarın anlatım tarzını beğendiğim için okumaya karar verdim.İnsanın karşısındaki insanları anlamaları için önce kendilerini anlamaları gerektiği savı tüm kitaplarında geçerli.
 Bu kitapta da genel olarak ele alınan duygular.İnsan hangi işi yaparsa yapsın amacı önce ruhu doyuma ulaştırmak olmalıdır.Ruhun aldığı haz bedene de yansır ve insan ancak o zaman mutluluğu hisseder. Sadece bedensel yapılan işler kişinin mutlak bir eksiklik duygusu yaşamasına ve hüzne sebep olur.
Yazar sex konusuna da farklı yaklaşıyor.Sadece on bir dakikalık bir zevk için yapıldığı düşünülse de asıl amacın yalnızlıktan uzaklaşmak ve bir bütün olmanın verdiği duygusal doyumu yaşamak.
Oldukça ilginç ve kavramak için yavaş yavaş ve düşünerek okunması gereken bir kitap.Okuyan arkadaşlardan yorum bekliyorum.
Bence anlatılanlar mantıklı.Biraz basite indirgersek;
aç bir insanın kebap kokusu aldığında duyduğu haz ile onu yerken aldığı zevk arasında fark vardır.Kokunun verdiği istek ve haz daha fazladır.Neden bahsettiğimi anlamak için kitabı okumanız gerek.
Yeni kitaplarda ve yeni yorumlarda buluşmak dileğiyle...



1 yorum:

  1. kitabı okudum ama çok uzun zaman oldu, her nasılsa kitaplığımda hala , demek henüz biri alamamış okumak için :)Anlatımını beğendiğimi hatırlıyorum , ...

    YanıtlaSil